A hatósági bizonyítvány kiállításának feltétele:
- a kérelmezett ingatlan a társasháznak, lakásszövetkezetnek nem minősülő ingatlanon található,
- az ingatlanon belül legfeljebb négy önálló (2-4) lakás található.
A települési önkormányzat jegyzője kérelemre 8 napon belül hatósági bizonyítványt állít ki a lakás rendeltetési egységek számáról.
A hatósági bizonyítványt a lakossági fogyasztó nyújtja be az egyetemes szolgáltató részére.
A hatósági bizonyítvány kiállítására az ügyfél nyilatkozata alapján kerül sor!
A kérelemhez szükséges nyomtatvány ezen a linken érhető el.
Adatkezelési tájékoztató Jegyzői igazolás lakás egység rendeltetési számáról – letöltés
A hatósági bizonyítvány iránti kérelem benyújtható:
Kéthelyi Közös Önkormányzati Hivatalának Jegyzője – 8713 Kéthely, Ady E. u. 1. Az elektronikus ügyintézés az alábbi címen lehetséges: Hivatali kapu neve: Kéthelyi Közös Önkormányzati Hivatal, Hivatalai kapu rövid neve: SGDAU, Kéthelyi Közös Önkormányzati Hivatal KRID azonosítója: 403154709 e-mail: jegyzo@kethely.hu
Ha az egyetemes szolgáltató azt észleli, hogy az ingatlan lakás rendeltetési egységeinek száma nem egyezik meg a hatósági bizonyítványban foglaltakkal, ezt hatósági ellenőrzés lefolytatása érdekében az eljáró hatóság felé jelzi.
Ha a fentiek alapján indult eljárás azzal az eredménnyel zárul, hogy a felhasználó jogosulatlanul vette igénybe a kedvezményes többletmennyiséget a bejelentett és a tényleges lakás rendeltetési egységek különbözete vonatkozásában, úgy a jogosulatlanul igénybe vett kedvezménnyel elszámolt földgáz mennyiséget a versenypiaci költségeket tükröző ár másfélszeresének megfelelő egységáron kell a felhasználóval elszámolni.